úterý 17. března 2015

Kapitola třicátá osmá: Matthias

Vycházím ze sprchy. Svaly mě po ranním běhu a cvičení příjemně bolí, ale tohle tělo není zadarmo. Omotávám si ručník kolem pasu a vydávám se do kuchyně udělat si snídani. Dřív jsme mívali kuchařku, ale poslední dobou dávám přednost jídlu, které si uvařím sám. Poslední dobou se toho hodně změnilo. Chloe porodila, jak jsem se včera dozvěděl, ta mrcha mi lhala, že to má se mnou. Houby, ale která matka by chtěla, aby otec jejího dítěte byl dvojnásobný vrah, který každou chvíli utíká. Alex je zase někde mimo. A staré časy nastali jen na jeden večer. Dan je v háji z toho, že ho jeho milovaná opustila a ještě k tomu s Alexem a asi k jeho psychickému zdraví nepřispívá ani to, že spím s jeho sestrou. Dokonce se už naučil i ťukat než vejde do pokoje. Hledám na mobilu nějaký recept na snídani, když v tom zazvoní zvonek.
Za dveřmi stojí tři policajti. „Matthias Haynes?“
„Ano to jsem já“
„Jste zatčen za podezření z dvojnásobné vraždy.“
 „A koho, že jsem zabil?“
„Vincenta Siegela a jeho dceru Soňu Siegel. Pojedete s námi.“
„Můžu se aspoň obléknout? Nebo mám jet s vámi polonahý. Můžete jít se mnou, ale nikam vám neuteču.“ Do pokoje mě doprovází jeden z policajtů. „Můžete se aspoň otočit?“ 
Tak Alex na mě hodil vraždu. Musím říct, že to mi opravdu vyrazilo dech. Nejlepší kamarád. Rychle se obléknu a popadnu mobil. „Můžu zavolat matce?“
„Zavoláte ji v autě.“ 

Není to poprvé, co jedu policejním autem. Ale uvědomuju si, že teď je to vážné. Ne, že bych neměl alibi, ale je mi jasné že Alex byl pečlivý a postaral se, aby na mě seděly všechny důkazy. Nejspíš je zastřelil mou zbraní, kterou jsem nechal na místě výbuchu. Od máti jsem dostal instrukce, že nemám nic říkat že zavolá právníkovi a takový ty kecy. Ještě než jsme dojeli na stanici přišla mi smska od Olivie. Uvidíme se dneska?  To těžko zeptej se Dana. Nevím, proč ale myslím si, že Dan ví, že to na mě Alex hodil. Vím, že Alex byl za Danem a z jejich setkání odešli oba dost na mol. Určitě se svěřil, jaký má geniální plán. Předpokládám, že se Silvií utekli.
Na policii mě zavřou do takové té místnosti se zrcadlem, které není zrcadlem, a nechají mě tam několik dlouhých minut čekat. 
Nakonec přichází postarší pán s knírkem a pivním pupkem. „Takže Matthiasi, jsi obviněn z vraždy. Co jsi dělal v čase vraždy?“
„Můj právník už je na cestě, ale nejdřív bych musel vědět, kdy jsem je zavraždil.“
„Sobota večer, co jsi dělal?“
„Byl jsem doma. Sám.“
Do místnosti vstupuje náš rodinný právník. „Dobrý den seržante. Jsem právník pana Haynse. Necháte mě promluvit s mým klientem o samotě?“
Seržant vstává a právník usedá místo něho. „Matthiasi mluvil jsem s policií a uvědomuješ si, že je to vážné. Mají proti tobě důkazy. Našli tvojí zbraň s otisky a ta zbraň je vražedná.“
„Je mi jedno, co na mě mají. Mám alibi.“
„To, že si byl sám doma?“
„Máme doma všude kamery i na zahradě. Bude na nich i můj rozhovor s Alexem, kde mi říká, že zabil Vincenta. To je dobré, ne? Navíc jaký bych měl motiv?“
„A kde jsou nahrávky z kamer?“
„To já nevím, zeptej se matky. Nemám k nim přístup.“
„Dobře zavolám seržanta zpět. Řekni mu všechno o tom, jak za tebou Alex přišel a o těch nahrávkách.“
„Takže Matthiasi, kde jsme skončili. Co jsi teda dělal v sobotu večer?“
„Byl jsem doma, posiloval jsem a potom jsem se díval na televizi. Dávali Never give up jestli si to chcete ověřit.“
„Takže ti nikdo nemůže dokázat, že si byl opravdu doma?“
„V domě klienta jsou všude kamery. Na vydání záznamů už se pracuje. Kamery jsou po celém domě krom ložnic. Klient byl však celý večer pouze v tělocvičně, v kuchyni a poté v obývacím pokoji takže byl po celý večer sledován kamerami.“
„A jak vysvětlíš své otisky na vražedné zbrani?“
„Někdo to na mě nastrčil.“
„Kdo?“
„Alex B.“
„Tvůj nejlepší kamarád?“
„Ano. Byl členem Vincentovy mafie. Na pásce bude i naše setkání kdy mi přišel říct, že Vincenta a Soňu zabil. Proč to na mě hodil to netuším, ale proč já bych zabíjel šéfa mafie, když jsem do toho ani zapleten nebyl?“
„Dobře než si to poslechneme na pásce. Řekni mi, co ti Alex o té vraždě řekl.“
„Zabil je, protože Vincent se chtěl jeho a své dcery Silvie zbavit. Myslel si, že když zabije bosse stane se tím, což bych řekl že nefungovalo neboť Alex zase zmizel.“
„Dobře, ale než se nám do rukou dostane záznam z kamery zůstanete ve vazbě.“
Seržant odchází a s právníkem zůstáváme před zrcadlem sami. „Co bude teď?“
„Jak říkal, dokud nedostanou záznam budeš ve vazbě a potom se uvidí. Mluvil jsem s matkou prý záznam přiveze sebou tak za hodinu dorazí. Pokud je to všechno tak jak říkáš a na té pásce je opravdu to jak ti Alex řekl, že je zabil, mělo by to stačit. Navíc k záznamům nemáš přístup, takže si je neměl jak zfalšovat a nemáš motiv. Takže to pro tebe vypadá velmi dobře. Nesvěřil se ti Alex, co má teď v plánu?“
„Myslíte, že mi řekl sorry kámo hodil jsem na tebe dvojnásobnou vraždu a mezitím co ty budeš hnít v base já si budu užívat se Silvií v Las Vegas?  Pokud se Alex svěřil někomu s tím, co má v plánu nejspíš to řekl Danovi S.“
„Dobře. Policie nejspíš stejně bude chtít mluvit s těmi, kdo znali Alexe. Pokud ho obviní z vraždy.“
Je mi jasné, že mafie má své lidi tady na policii. Takže jestli vážně obviní  Alexe z vraždy Vincenta a Silvie a Soňa s ním uteče, bude obviněna z pomoci. Mafie jim to spočítá. Nemyslím si, že by je policie někdy chytila, a když jo pomsta mafie bude horší, zvlášť pokud za Vincentem stáli a Alexe vyhnali z toho důvodu, že nebudou poslouchat osmnáctiletého ňoumu. Pochybuju, že zatím neví, že jim zabil bosse jinak by nebyl naživu. Možná pravidlo nástupnictví mafie funguje, ale ne když jste v mafii dva měsíce a je vám osmnáct. To byl šílený nápad i na Alexe.
Do místnosti vchází jiný policajt. Vaše matka nám před hodinou přinesla nahrávku. Vaše obvinění bylo staženo. Všechno je na nahrávce jak jste řekl. Bohužel budete muset ve vazbě počkat do rána. Soudce, který musí podepsat vaše stažení obvinění už odešel.“
„Můj klient nebude ve vězení jenom kvůli tomu, že někdo už odešel domů!“
„To je dobrý, zůstanu tady. Co je jedna noc proti několika rokům. Uvidíme se ráno.“ Loučím se s právníkem a strážník mě odvádí do mé vazby.
Ráno se probouzím brzy. Tedy jestli se dá probudit, když jsem celou noc nezamhouřil oči. Pořád jsem se jen převaloval a tvrdá postel taky kvalitnímu spánku moc nepřidala.  „Dobré ráno pane Matthiasi, jste volný. Obvinění proti Vám byla stažena. Prosím neodjíždějte však z města, nejspíš budeme mít ještě nějaké otázky ohledně Alexe B.“
Ve dveřích policejní stanice se míjím s Danem. Užij si to kreténe.

Žádné komentáře:

Okomentovat