čtvrtek 5. března 2015

Kapitola třicátá první: Jamie

Tichým krokem kráčím po nemocniční chodbě. Návštěvní hodiny už skončily, ale někdo asi zapomněl zamknout hlavní dveře, takže jsem se mohl snadno dostat dovnitř. Vyhledám pokoj číslo 23, kde má údajně ležet Chloe. Mám výčitky svědomí. Co když mě nebude chtít ani vidět po tom, co mě viděla se Sam a co jsem ji nechal jít? Tedy lépe řečeno utéct. Nedala si totiž říct. Chtěl jsem ji zastavit, ale navzdory tomu, že je těhotná, utíkala celkem rychle. Doslechl jsem se, že po pár metrech omdlela, ale to už jsem asi také odešel. Vydal jsem se na kraj města, kde jsem s Danem viděl jakési mafiánské kousky. Vykládali něco z auta, ale neodvažuji se hádat, co by to mohlo být.
Klepu na dveře a potí se mi ruce. Přitom je mi ale zima. V takové situaci jsem se asi ještě nikdy neocitl. Mám strach, že mi dá kopačky. Přece jen jsem se zachoval strašně. Podvést svoji holku, byť jen líbáním, a pak ji vystavit nebezpečí, i když si sama může za to, že utekla.
„Dále,“ ozývá se zevnitř pokoje. Z postele na mě kouká vyděšený obličejík ubohé Chloe. „Chloe... Ty... jsi znovu omldlela... neměl jsem tě nechat jít... prý... co se stalo... jsi v pořádku... je v pořádku?“ Uf, nikdy bych nevěřil, jak dá jedna věta člověku zabrat. Nevím, co si mám myslet. Chloe na mě jen kouká a já mám pocit, že přišla o řeč.
Když se takhle na sebe díváme asi dvě minuty, odvážím se svým roztřeseným hlasem dodat: „Strašně moc se omlouvám. Víš, že se Samanthou kamarádím už hrozně dlouho... prostě jsem byl z celé té situace nešťastný a ona mi pomáhala... už jsem ti to vysvětloval. Pochop mě. Potřebuju tě. Potřebuješ mě!“ Copak to nechápe? Panebože, jak může jen na chvilku uvažovat, že by se beze mě obešla? Dítě přece chtě nechtě potřebuje otce a stejně tak matka jej potřebuje, když je těhotná, protože sama to přece nemůže zvládnout.
V Chloeininých očích vidím jakýsi pohnutek a ona se mi jen sveze do náruče. A rozbrečí se. Jak rád ji zas hladím po vlasech a cítím její vůni. Nicméně mi ještě neodpověděla na mou otázku a já nevím, co si myslet. „Dítě je v pořádku, Jamie. Já...rozhodla jsem se, že si ho nechám. Ještě před několika hodinama jsem si byla jistá, že půjdu na potrat, ale pak jsem myslela, že jsem o něj přišla... a byl to tak strašnej pocit, víš. Nedokážu ho zabít. Já nevím, peněz mám dost, můžu ho třeba prodat nebo co to s dětma dělá. Můžu udělat cokoliv, ale nemůžu ho zabít.“
Ona si snad chce to dítě nechat? Myslel jsem, že půjde na potrat! Ale já přece nemůžu být v osmácti otcem! „Ty tam vážně nepůjdeš?“ ujišťuji se. „Tvoje volba... rozhodl jsem se, že tě podpořím a pomůžu ti, pokud budeš chtít. Ale něco do budoucna ti moc slíbit nemůžu. Mám plány, chápeš?
Nová slza se jí kutálí po tváři. Moc rád bych ji utěšil, ale vím, že s tímhle přístupem to nepůjde. Vážně Chloe miluju, ale jestli si hned od začátku zvykne na chování jak v bavlnce, tak to s náma asi moc dobře nedopadne.
„Tak ahoj, Chloe. Rozmysli si to dobře. Sbohem.“

Po návštěvy v nemocnici uplynul asi měsíc. Stále se nemůžu vyrovnat s tím, že je Chloe těhotná a že už to na ní začíná být docela vidět. Každý ve městě si toho už všiml. Nejspíš díky tomu, že měla vždy výstavní postavu a teď její břicho hyzdí tahle boule. Navíc jsem se dozvěděl, že to dítě není údajně moje, ale Matthiasovo, čemuž se mi vůbec nechce věřit. V poslední době je mezi námi spíše takový vztah – nevztah, kdy sice víme, že k sobě patříme, ale jaksi se víc skamarádila s Mattem, a tato myšlenka mi nedá spát? Co mezi nimi je? Tají mi něco Chloe? Zároveň však vím, že k sobě už asi nepatříme, tak proč tak žárlím?
Panebože, vysvětlí mi někdo, co se to děje?
Navíc jsem slyšel o nějakých mafiích a podezřelým obchodem, co se u nás rozmohl. Všechno je samozřejmě strašně tajné, ale nedá mi to a vyrážím za kamarády do hospody. Třeba se dozvím něco víc.
„Čau kluci!“ Osazenstvo u největšího stolu viditelně ztichne a měří si mě pohledem? Provedl jsem snad něco? „No, Jamie, my už mysleli, že už si tě taky odvezli!“ „Cože?,“ zmateně koukám z jednoho na druhého. Zanedlouho mi však Dan všechno ujasní: „Člověče, ty jsi musel být celou tu dobu v bezvědomí. Copak sis nevšiml, že je Sam pryč?“ „No jasně, všiml, ale vždyť je přece na tom studijním pobytu.“ „Kéž by. Ve skutečnosti ji však Alex unesl a pak vyhodil do příkopu. Údajně má také být členem mafie, ale o tom nikdo nic neví. A kdyby přece jen náhodou byla, určitě ne z vlastní vůle. Znáš přece Sam. Ještě před rokem poslušná holčička a teď by si zahrávala se zákonem? To mi na ni nesedí?“ Tato novinka mě upřímně zaskočí, a tak volám na hospodského, aby mi donesl pořádně vychlazený půllitr piva. Kopnu ho do sebe rychlostí blesku a hned se vyptávám na další novinky. Vážně mi připadá, jako bych byl poslední měsíc v transu, nebo minimálně nevylezl z domu. Neuvěřitelné, co se děje v takovém malém městě a ví o tom jen hrstka obyvatel.
„A co je s Chloe? Když jí chci zavolat, nezvedá mi telefon a vážně nevím, co se s ní děje.“ Všichni na mě vykulí oči. Dan se dokonce zeptá: „Copak ty to nevíš? Dala se dohromady s Mattem. A docela jim to spolu sluší.“
Tak tahle novinka mě doslova dostane. Nehledím vpravo vlevo, rozrazím dveře a nechám studený vzduch proudit do tváře. Jak jsem mohl tohle zaspat? Copak mi nebylo jasné, že když má Chloe dítě údajně s Matthiasem, že s ním nebude žít? Copak jsem vážně tak naivní, když mi neušlo, že se na mě vykašlala, nebere telefony a celkově se jinak o mě nezajímá? Jsem opravdu blbec, že jsem se se Sam líbal před cukrárnou.

Příští dny strávím doma v posteli ve společnosti medvídka, kterého jsem dostal za úspěšné zkoušky u autoškoly od Chloe. Tohle už je minulost. Naši budoucnost nevidím moc jasně a pochybuji o tom, že mě ještě miluje.
Jednoho dne večer se rozhodnu ji navštívit. Zvědavost mi nedá a já ji prostě musím vidět. Vždyť od té návštěvy v nemocnici uplynul víc než měsíc. Není divu, když mi nebrala telefony. Tentokrát to však opravdu nenechám náhodě a vydám se k ní domů. Klidně ať mě vyhodí, ale ať ji aspoň vidím a ujistím se, že je v pořádku.
Zhruba po deseti sekundách čekání po zazvonění na zvonek se otevřou dveře dokořán a v nich stojí rozcuchaná Chloe v pánském tričku. Všechny její holčičí věci jí už jsou asi malé. „Ahoj, Chloe.“ „Čau, Jamie.“ odpoví na můj pozdrav. „Co chceš? Tady už není tvoje místo.“ „Můžu dál? Jen na moment, potřebuju se jen o něčem předsvědčit.“ Chloe mě váhavě pouští dovnitř a ptá se, zda si dám kafe nebo čaj. Odpovím, že chci jen vodu, stejně se nezdržím dlouho. „Takže ty a Matt..?“ „Jamie, je mi to moc líto, ale myslím, že Matt je pro mě ten pravý. Mezi ním a dítětem jsem si vybrala jeho a myslím, že jsem udělala dobře. Je mi to fakt líto Jamie a na tebe budu vzpomínat v dobrém.“
Cítím, jak mi vlhnou oči. Takže je to pravda. Chloe a Matt jsou spolu. Ale co myslela tím, že si vybrala mezi ním a dítětem? Nedá mi to a musím se jí na to zeptat.
„Matt mi dal na výběr mezi dítětem a mnou. To znamená, že si buď dítě nechám, což pro mě a pro něj znamená rozchod, protože na to být otcem se jetě necítí a je moc mladý. V případě, že si dítě nenechám, tak půjde k adopci a já s Mattem budeme spolu.“
Plán je až moc jednoduchý. A docela krutý, protože vím, že Chloe si vždycky přála mít děti. Matta asi opravdu miluje, když si před dítětem vybrala jeho. Tohle mi bohatě stačí a já již nepotřebuji nic dokazovat a sbírám se k odchodu. Kéž by věděla, jaký vnitřní boj se ve mně odehrává.
Znovu nechávám vítr si pohrávat s mými vlasy a mířím k domovu. Na to, že ještě pořádně nezačala zima, je venku docela zima a vítr dost fouká. Doma jsem si zapomněl čepici a rukavicem, ale to mi nedělá takovou starost. Mnohem větší starost mám o Chloe, protože jestlii dá to dítě k adopci, tak to nedopadne dobře. Copak si nedokáže představit jaké bude mít výčitky svědomí?
Najednou však o něco zakopnu. „Bože, ti lidé dokážou být tak nepořádní,“ mumlám si pod vousy. Podívám se na zem, ale co to? To, co leží jen tak pohozené na chodníku, není jen tak nějaký odpadek ale lidské tělo! Honem se skláním k zemi a to, co vidím, mi bere dech. Kde se tu vzala Olivie? Pokouším se volat Danovi, přece je to jeho sestra a mohl by vědět, že jsem ji našel na ulici. Jenže Dan to nebere, a tak se skouším dovolat ostatním klukům ze třídy, kteří se však také neozývají. Co s nimi všemi děje? Nicméně Dan po chvilce volám a já mu hned vylíčím, co stalo. Když telefon položí a já nakopnu láhev rumu, která leží u Oliviiny ruky a já o ni málem zakopnu, se snažím Olivii probrat. V moc velkém bezvědomí není, protože téměř okamžitě otevírá oči a ptá se, co se stalo. Odpovídám jí, že na to bych se měl ptát já jí, a díky svým vytrénovaným svalům ji beru do náručí a nesu ke mně domů. Pokládám ji na gauč a místo, aby upadla do hlubokého spánku, se mi začíná svěřovat, co zažila.
„Prvně přijelo k parku černé auto. To jsem hned poznala, že to je Alex a nečekala jsem nic dobrého. Říkal něco v tom smyslu, že mě bude muset označit nějakým znamením, když se s ním nevyspím. Vím, že to znamení pomáhá rozeznávat členy mafie od normálních lidí, kteří o tom nemají ani potuchy. Pak říkal, že o tom vím až nebezpečně moc informací a aby mě toho ušetřil, musím se s ním vyspat. Neměla jsem na výběr...“ vyhrkne a rozbrečí se. „Jestli nechceš, nemusíš pokračovat,“ povzbuzuju ji. „Strhal ze mě oblečení a na tvrdé zemi v parku to udělal. Bolelo to."
Tím zakončuje své vyprávění a usíná mi v náručí. Jsem zvědavý, co se z toho ještě vyvine.


Žádné komentáře:

Okomentovat